25.3.09

Utmanad

1.Hur gammal är du om fem år?
38(½)

2. Vem var den sista du träffade?
Maken

3. Hur lång är du?
162,5 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Troligen Rasmus på luffen ihop med Mårran... *virrig* Det är i alla fall hennes favorit just nu.

5. Vem ringde senast?
Mamma.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Nåt om krya på dig och aaaw :( till Milla. *orkar inte hämta mobilen som ligger på laddning*

7. Vad är helgens planer?
Den här veckan - inga klara än. Håller tummarna för att maken slipper jobba just nu.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka sms. Smidigt!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
I söndags.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.

12. När vaknade du idag?
05.38 *gaaaah*

13. Har du någon gång hittat en katt?
Japp, hittar ständigt grannens katt inne i vårt hus t.ex. ;o) Han gillar vår kattmat bättre än den han får hemma tydligen.

14. Vilken är din favoritplats?
Bara en? Jag gillar att lalla runt i skogen en solig sommarmorgon, havet på sommaren, att ligga på en sommaräng och kisa upp på himlen o.s.v. jueeee. *velig*

15. Vilken plats föredrar du minst?
Väntrummet på labb - usch vad jag inte tycker om när de tänker stickas! >_<

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Här någonstans. :D

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Min fantasi! ^^ Jag har alltid haft för mycket fantasi för mitt eget bästa, haha.

18. Vem fick dig verkligen att skratta senast?
Wille bus - vi hoppade sönder is på vägen hem från fritids. :)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Klart jag inte är!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Mer utan än med kan man väl säga, haha.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
I vår säng finns totalt 3 kuddar, men jag använder 1 av dem.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett ynka, haha.

24. Har du någon gång spytt på någon?
Nej, inte vad jag kan minnas. Däremot fnissade jag ganska mycket när maken lekte helikopter med Wille när han var liten och Wille kräktes just när maken låg med öppen mun och sa woooo*gurgel* (wooo = flygljudeffekt). ;o)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Bar(n)fota. :D

26. Är du social?
Jodå, nu som då - fast ganska osocial däremellan.

27. Vilken är din favoritglass?
Melonglass och Ben&Jerrys körsbärs och schåcklaglass.

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?
Boka en resa till värmen. *fryyyser* En resa med all-inclusive så jag kan ligga platt och bara lata mig ett tag.

29. Tycker du om kinamat?
Japp.

30. Tycker du om kaffe?
Nej. Men gillar däremot kaffeglass, choklad med kaffeguck i och att doppa kakor i kaffe.

31. Vad dricker du till frukost?
Te.

32. Sover du på någon särskild sida?
Somnar på mage - vaknar på rygg, roterar som en torktumlare däremellan - typ. ;o)

33. Kan du spela poker?
Njaae, det var nog lite för länge sedan för att jag ska ha någon större koll. Skitgubbe är mer min grej, haha.

34. Tycker du om att mysa?
När jag inte är på fräshumör så.

35. Är du beroendemänniska?
Mjae, skulle väl vara schåckla i så fall...

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Njae, får nog fundera... Jo just ja - en tjej som jobbar på Åhléns har nog samma... Eller så var det samma sista 4 siffror i personnumret, haha. *virrig*

37. Vill du ha barn?
Jag har 2 gulliganer, det känns som det räcker just nu.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Jodå.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Näpp.

40. Föredrar du havet eller en pool?
Beror på var det är varmast vatten... ;)

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Stuff till kameran.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.

43. Har du någon gång testat narkotika?
Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Äppelpaj och oatly vaniljvisp.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Kan nog inte välja bara en sådär...

46. Välj ett ärr på din kropp?
Välj ett ärr, ett som finns? Jag har ett liiiitet ärr på ena fingret, så jag väljer väl det då. Mitt vattkoppsärr har jag liksom vant mig vid, haha.

47. Vad har du för ringsignal?
Den här med Joan Baez.

48. Har du kvar klädesplagg från du var liten?
Nej, mamma skänkte det mesta vidare.

49. Flirtar du mycket?
Inte medvetet i alla fall.

50. Vart togs din profilbild?
Hemma i badrummet.

51. Kan du byta olja på bilen?
Mjaoo, jo det skulle jag väl - men jag väljer att låta bli. *laaat*

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej - i alla fall inte än.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Lögnen - Jacqueline Winspear

54. Läser du dagstidningen?
Jag läser den lokala morgontidningen - fast oftast typ på kvällen dagen efter eller så, haha.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Nej, men jag sjunger glatt så bilen skuttar - typ.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Jag bockade av ett skrivet diktat på en lista på min LIA-plats.

59. När var du i kyrkan senast?
Tolkning i kyrkan på annandagen.

60. Vilka personer utmanar du?
Mona och Berit.

2 kommentarer:

  1. Anonym26.3.09

    Man tackar! Då vet jag vad jag har att göra idag då... :-)

    SvaraRadera
  2. Anonym26.3.09

    "6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
    Nåt om krya på dig och aaaw :( till Milla. *orkar inte hämta mobilen som ligger på laddning*"

    Hihi, tur att det inte var en annan typ av sms d :D

    PÖSS

    SvaraRadera