11.3.09

Dagens Wille

I bilen hem från fritids sitter Wille och pratar lite. Av någon anledning började han prata om en klasskompis - han heter Alfred, men har fått smeknamnet Affe (troligen till hans mammas fasa - för jag minns när vi gick på öppna förskolan att hon högt och ljudligt nämnde just detta att han aldrig ALDRIG skulle få kallas Affe).

Wille: Och vet du mamma - Affe, han bjuder alltid på kaffe. Och det rimmar (liiite undervisande ton sådär, ifall hans mamma inte begriper bättre liksom). Faast - jag dricker inte kaffe.
Jag: Nä, det gör du ju inte.
Wille: Nä, för jag får halsbränna av kaffe - det är därför jag inte dricker det. Det ÄR så jobbigt med halsbränna.

Så nu vet jag det! :o)

4 kommentarer:

  1. Anonym11.3.09

    Önskar att jag var lika klok som Wille. Nu sitter jag här, 15 koppar kaffe senare, med världens halsbränna. Han är klok, din son!

    SvaraRadera
  2. Wille har svaret på det med - kläckte det faktiskt helt spontant under kvällsmaten när vi tittade på hjärnkontoret på tv.

    Han sa: Mamma, vet du varför jag är så smart? Jo, man blir smart av att äta fisk - det har jag hört - och jag åt MASSOR av fisk idag. :o)

    SvaraRadera
  3. Anonym12.3.09

    Åt lax igår... hände inte ett skit. Precis lika slö i huvudet i dag... Kanske är för sent för mig eller så kanske jag åt fel sorts fisk? (Håller tummarna för det sista alternativet)

    SvaraRadera
  4. Jag gissar snarare på att du behöver MEEEER och fler dagar innan du märker resultat. :o) Lax ska väl vara bra om jag minns rätt...

    SvaraRadera