2.3.09

Fnattiga katter!

Jag har fått två hungriga monster här hemma. Två hungriga monster istället för mjuka, spinniga (ja okej - Tusse spinner inte, han låter som ett ångstrykjärn inställt på full pys) hårbollar.

Vad är då problemet?

Jo, vi har lite ont om kattmat. Nej, kattmaten är inte SLUT - det är bara inte så mycket kvar. Det finns mat i skålarna, men den duger inte. Det ska vara nytt på toppen - annars matstrejkar de. Underligt det där med tanke på att Figge äter allt annars, han gillar till och med citron. Eller vänta - inte precis allt. Han gillar inte fil/yoghurt modell naturell - det ska vara med fruktbitar i. Och vatten dricker de i handfatet, på golvet i duschen eller ute i en pöl. Varför dricka rent vatten i skål när man kan dricka vatten surprise med olika smak varje dag?

Just nu funderar jag på att smyga ner i köket och hälla tillbaka det som finns kvar (alltså det som finns kvar i skålarna) i påsen för att sedan servera det igen - men de är väl för smarta för den finten med kan jag tro...

I mitt nästa liv tror jag att jag ska bli katt... *spinner*

3 kommentarer:

  1. Anonym2.3.09

    Haha, "vatten surprise"...! =D Du kommer väl till skolan imorrn? Obligatoriskt ju!

    SvaraRadera
  2. Japp, kommer i morgon - tänker inte ta igen några fler moment. >_< Räckte med att skriva ihop det där efter LIA-seminariet. *pustar*

    SvaraRadera
  3. Anonym4.3.09

    det där känner jag igen... fast mina har det gått att finta genom att röra runt i skålen

    SvaraRadera