1.2.09

Strykjärn

Idag har vårt strykjärn fått motion. Svärmor har varit här nämligen och hon ser det som sin plikt att hjälpa till med strykningen eftersom "vi har det så svårt" nu när jag går i skolan. *himlar lite med ögonen, tacksamt, men i alla fall*

Det lite roliga i det hela är att här stryks ingenting i vanliga fall - särskilt inte just nu när vi renoverar vårt sovrum. Eftersom vi renoverar sovrummet är vi garderobslösa just nu - sängen bor nere i biblioteket... Tja, får väl hoppas att svärfar spenderar all sin vakna tid här så sovrummet blir klart någon gång - innan dess har jag ingenstans att göra av de fina högarna med nystrukna kläder. ;)

William har fått några mysko utslag runt munnen... Så imorgon får vi nog ringa vårdcentralen. Jag vill gärna veta vad det är och hur de ska behandlas. Vattkoppor har han ju redan haft - 2 gånger - så det kan det inte vara i alla fall. Eller nja, får han det en tredje gång får vi åka till syrran i Lux och kräva vaccination. ;D

Huliganbarnen på förra årets julkort:

5 kommentarer:

  1. Anonym1.2.09

    Men vad stor han ser ut! Hur gammal är killen egentligen?! Och det är FÖRRA årets julkort, eller menar du alltså 2008 - luring där?? =D

    SvaraRadera
  2. Han är 6½ - blir 7 i april. :)

    Jag menar 2008 givetvis, fick tänka till själv där ett slag innan jag skrev, men årets kan det liksom inte vara. :D Jag som alltid är ute i sista sekund liksom.

    SvaraRadera
  3. Anonym2.2.09

    Vad fina barn du har!
    Här stryks det bara om kungen skulle komma på besök. Skulle nog hitta på något trick för att slippa stryka då också i och för sig...
    Dammsuga och stryka är det absolut tråkigaste som finns!

    SvaraRadera
  4. Anonym4.2.09

    åååå vad fina de är. och willes hår påminner om dev. och jag saknar det. devs långa hår. måste försöka övertala honom om att låta det växa ut igen.
    pöss

    SvaraRadera
  5. Tack söta! *tjösser på* Jo, jag har tänkt på det - att Willes hår är lite som Devs var. Devin passade omåttligt bra i det långa han hade när vi träffades. *nickar*

    Wille ska klippa sitt i en kortare page nästa vecka - då blir han krulltott igen, haha. Måste leta rätt på en bild från i somras där han har nästintill korkisar. :D

    SvaraRadera