7.2.09

Hemma igen

Jahopp, så var en baddag avklarad. :) Mårran - som i vanliga fall är en riktig sjögurka - tyckte antagligen att vi åkt till FEL badhus (=inte det vanliga där hon går på Miniplask) så hon var stel som en pinne första timmen. Efter att ha bubblat lite bubbelpool lugnade hon sig lite och kunde tänka sig att simma istället för att leka igel på min axel. Då åkte vi vattenrutchkana - DET gillade hon. :o)

William flärpte runt lite här och var - lite svårt att hålla ordning på honom när han är sådär på gränsen att kunna simma. Han är jättevattenvan och tycker att han kan gå hit och dit själv - men vi är lite hariga eftersom han vägrar simma. Jaja, vi hade kul i alla fall.

I bastun efteråt satt Wille och jag och diskuterade hudceller. *fniss* Han tycker att min skolboksatlas över kroppen är jättekul nämligen, och vad passar bättre att prata om när man sitter i en bastu än hudceller?

När vi ändå var på utflykt fortsatte vi till Vetlanda och McDonalds och efter det Maxi, där de hade infört självscanning. Tjohoo, jag gillar verkligen självscanning. Eller ja - det är verkligen smidigt - fast mindre smidigt med två barn som båda tycker att de kan sköta blippblippandet av varorna. De fick turas om och så kontrollerade vi med jämna mellanrum att de inte blippblippat en massa annat, haha.

På väg hem i bilen fortsatte William med sina funderingar kring kroppen. Följande samtal utspelade sig i baksätet:

W: Vet du, tungan är en av våra största muskler!
H: Nääähääää!
W: Joho, tungan ÄR faktiskt en muskel - en stor muskel! *nickar*
H: Nähäää, min tunga äj ingen muskel - du baja jetas mä mej!
W: Men min tunga är en muskel i alla fall!

Jaaa, vad ska man säga? ^^

2 kommentarer:

  1. Anonym7.2.09

    Hihi, de kommer bli nåt stort de där barnen - broder Nobelpristagare, och syster Advokat (eller nåt annat yrke där man står på sig...*s*)

    Hihi, jag kallar det oxå att "blippa". Och själva mojängen heter givetvis "blipparen"...! =)

    SvaraRadera
  2. Haha, jo vi gissar också på något yrke där man står på sig. *fniss*

    Jo men givetvis heter den blipparen - eller blippblipparen. :D

    SvaraRadera