14.2.09

Alla hjärtans dag

Wille sörplar vätskeersättning med svartvinbärssmak, jag pluggar, Mårran hostar och maken städar grovköket. Japp, vi känner oss jätteromantiska hela högen. ;)

Solen skiner och om Willes mage håller sig lugn funderar jag på att låta honom gå ut en sväng i solen i alla fall. Det är så fint att t.o.m. jag blir sugen på att åka lite skidor - jag som inte stått på ett par längdskidor sedan... *funderar* ...nä, jag minns helt enkelt inte. Jag som tyckte det var ganska kul att åka.

Jag var med i Kalle Ankas skidskola. Jag hade ett par röda fina skidor av märket Kahru, Kahru Easy Wax stod det längst upp på dem med vit text, och mamma ett par grå (tror jag). Mamma klurade lite på det här med valla. Nere i kiosken hemma sålde de små burkar i piffiga färger. Röd för klistervalla om jag inte minns fel. Mamma blev riktigt haj på det där med att pjutta på valla på skidorna. Vi hade en hoper olika.

När man var med i Kalle Ankas skidskola fick man färga nån karta eller stapel varje gång man åkt en viss sträcka. Mamma och jag åkte runt elljusspåret tillsammans. Jag tyckte det var kul så länge inte folk hade skurit ut med ena skidan i svängarna - särskilt i nedförsbackarna. Så länge det fanns spår var jag på banan liksom, men så fort spåren var lite mindre djupa eller spåriga åt flera håll var jag förlorad, haha.

Ja, i alla fall - mamma var snäll och trälade runt elljusspåret med mig för att jag skulle få vad-det-nu-var-man-fick-för-att-fylla-i-hela-lappen. Så en dag när vi skulle ut var det klistervallaväder. Mamma vallade skidorna och vi vandrade genom samhället till spåret. På med skidorna och iväg. Lite trögt gick det allt, men åka kunde vi. Fast.... ...vad lång jag kände mig helt plötsligt. Jag minns att jag tittade ned och upptäckte att jag fått ett lager snö på sisådär 5 cm under skidorna. Samma sak med mamma. Hon hade helt enkelt gått lite för hårt fram med den där klistervallan. Vi fick pjutta av oss skidorna, gå hem och valla om.

Andra vändan gick mycket lättare. :o)

Här kommer ett par rosor dagen till ära:

3 kommentarer:

  1. Anonym14.2.09

    Hihi, romantiken flödar här med - vi skulle spenderat helgen i Virserum (där vi bodde förut) och mysa med två olika "kompisfamiljer", men Eskil spydde ner deras köksgolv, och två timmar åkte vällingen upp, och då packade vi ihop och åkte hem.
    Glad alla spyors dag på er! =D (Fast han har varit frisk sedan den andra spyan...!)

    SvaraRadera
  2. Åh störtromantiskt Mona! ;D

    Skönt att han mått bra sedan spya nummer två ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Anonym14.2.09

    Haha, glad alla spyors dag på er med.

    Hoppas att Willebusen klarar av lite popcorn.

    Kram på er.

    SvaraRadera