18.2.09

Om kor

Idag har Mårran varit hos farmor och farfar under tiden jag var i skolan. Farmor och farfar bor i en före detta sommarstuga i ett litet minisommartugeområde med 4-5 sommarstugor bredvid en bondgård.

Farmor och farfar tog med Mårran på en liten promenad bort till bondgården för att titta på kossorna. Hon har varit sjuk en vecka, så det kändes bra att hon fick en liten promenad så hon inte får en jättechock när hon kommer tillbaka till förskolan och ska vara ute igen. ;)

På väg hem i bilen pratade jag lite med henne så hon inte skulle somna. På motorvägen surade hon över att vi inte följde efter en lastbil - jag försökte leda in hennes tankar på ett annat spår genom att snabbt börja fråga om promenaden och om hon sett några kossor. Jodå, det hade hon. Jaha, sa jag, vad sa kossorna då? Mårran var tyst i 2 sekunder, därefter utbrast hon: Mamma, kossoj KAN inte pjata! Lite lagom jättesnorkigt sådär.

Dagens lärdom: kossor kan inte prata, så det så!

8 kommentarer:

  1. Anonym18.2.09

    Haha, barn är för härliga. Där fick du så du teg, haha.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym18.2.09

    Morra på du :-).

    Ser du min profil?

    PÖSS

    SvaraRadera
  3. Anonym18.2.09

    Ser du då en massa värdelöst vetande om mig? Kön, ålder, intressen osv...

    SvaraRadera
  4. Anonym18.2.09

    ha! Suveränt!
    du får fixa "kalkonen är lös" till dem?

    SvaraRadera
  5. ÅH, det måste jag nog göra! Den ser intressant ut! Tack för tipset.

    De har "Så gör prinsessor" sedan tidigare - HappyMealbok. Enda gången mamman tycker det är urbra med McDonalds, haha. :o)

    Funderade lite på "En kos dagbok" med - fast jag minns att jag tyckte filmen var urtråkig när jag var liten, haha.

    SvaraRadera
  6. Anonym18.2.09

    Great! Det var precis det som bara skulle synas, tills jag kommer på annat att skriva, haha.

    Tack för hjälpen!

    PÖSS

    SvaraRadera
  7. Anonym18.2.09

    Hahaha! Gudars vad roligt! Kan knappt vänta tills Bobben börjar prata!

    SvaraRadera