27.1.09

Stulen från Sisu *pekar på länk till höger*

10 Första
Första bästa kompis - Min granne Camilla. Hon är 2 år äldre än jag och jag tror att det var hon som hittade mig när vi flyttade till huset på Ängsgatan.
Första bil - Jag säger som Sisu "Åh... don´t remind me..." En Volvo 343, en jaduskullevälföreställanågonformavgrön Volvo 343 med eget liv. :O Tror jag får skriva ett helt inlägg om bilen istället, för det är en hel uppsats, haha.
Första kärlek - Min kusin Mattias. Jag bestämde när jag var runt fem att vi skulle gifta oss. Det gick i stöpet. ;)
Första husdjur - Vandrande pinnar. En skål vandrande pinnar låter väl väldigt kul, huh? De förökade sig snabbare än blixten och när vi skulle åka på semester packade mamma in allihop i en tom mjölkkartong och slängde in i pannan.
Första semester - Jag gissar vilt på Varberg. Eller nej, inte så vilt egentligen - när jag var liten åkte vi till Getteröns camping i Varberg varje år. Eller nej, vi åkte till Landskrona två gånger någonstans i mitten med förresten. Vet inte vad som fick dem att ändra sig just de två somrarna, men vi hade samma tältplats båda gångerna.
Första jobb - Sommarjobbade på Finmekanik i Småland AB, räknas det?
Första köpta skiva - Fame, soundtracket från första säsongen av tv-serien. Jag älskar den innerligt fortfarande. :D
Första piercing - Hål i öronen räknas tycker jag - det har jag. Dem tjatade jag mig till när jag var ganska liten, 5 kanske. Mina mostrar hade ju. ^^ Efter det kom snacket om nickelallergi...
Första konsert - The Pinks på Skara Sommarland. Woohoo! ;D

8 senaste
Senaste alkoholdrycken - 5 ml Jägermeister härromkvällen för att hämnas på min värkande hals
Senaste bilfärd - Idag på morgonen till fritids (och min buss).
Senaste filmen du såg - Polarexpressen. Wille var salig! :D
Senast ringda telefonsamtal - Till maken för att tala om att jag klarat sista uppkörningen på datakörkortet.
Senaste bubbelbadet - Gjorde eget bubbelbad med tvål (man tager vad man haver) när vi sov på hotell efter att ha varit på julbord med makens jobb.
Senast spelade CD-skiva - Samlingsskiva med Ted Gärdestad i bilen.
Senaste gången du grät - Öh, ja inte länge sedan i alla fall, jag gråter en liten skvätt titt som tätt.
Senaste måltiden - Tråkig ostmacka och te - akutkvällsmat eftersom Mårran höll på att somna på väg hem från förskolan.


6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Nej
Blivit arresterad - Nej
Blivit kär vid första ögonkastet - Förälskad i alla fall!
Fastnat med blicken i någons urringning - Ingen som helst aning. Skulle inte förvåna mig, haha.
Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nej
Busringt till någon - Mja, jag var illans harig när jag var liten. Att ha ringt heta linjen räknas inte va? :o)


7 saker du har på dig

1. Blommiga trosor
2. Lila behå
3. Blå jeans
4. Turkosig tröja
5. Morgonrock
6. Örhängen
7. Ringarna (vigsel- och förlovningsring)


6 saker du har gjort idag

1. Åkt buss och tåg till skolan
2. Gjort sista delen av datakörkortet *wieehaa*
3. Pluggat termer på tåget och bussen hem
4. Klippt fler termkort
5. Suttit med Mårran i soffan en stund, hon var arg när hon kom hem så vi mös framför lite ur "Tingeling" (eller Tjingeling som Hannah säger :D)
6. Lagt ner Maries filmer i väskan, HA nu KAN jag inte glömma att lämna tillbaka dem!

5 favoritsaker utan rangordning
1. Min kamera
2. Mina kameraprylar
3. Min boksamling
4. Med jättemånga böcker
5. som snart fyller ett helt bibliotek och därför har rätt till 3 placeringar, helt klart!

4 personer du kan berätta allt för
Mattias, Josefine (söstra mi), Pernilla - mäh jag är petig helt enkelt

3 val
Blått eller rött? Blått (fast jag håller med Mona om grönt *nickar*)
Sommar eller vinter? SOMMAR!!!
Choklad eller chips? Choklad

2 saker att göra innan du dör
1. Älska
2. Leva

1 sak du ångrar
Nja, visst kan jag tänka att "åh varför gjorde jag så" men samtidigt har jag kommit fram till att utan de där valen hade jag inte haft det jag har idag och inte varit den jag är idag, så eftersom jag inte vill ha det på något annat vis så, nej. *krånglig*
Fast det är klart, lite kan jag ångra att jag slog en planka i huvudet på Peter när vi gick på lekis... Det var inte meningen att det skulle bli så hårt. ^^

2 kommentarer:

  1. Anonym28.1.09

    Hah, här kom det en del nyheter minsann. Gifta dig med Mattias? Eh, jaha :-D Och den där Volvon hade jag glömt! Fick helt plötsligt en minnesbild - när Mattias fick klättra in genom bakluckan en morgon för att dörrarna frusit fast :-D Plankan behöver du väl inte ångra? ;-) :-P

    SvaraRadera
  2. Vänta ska du få höra _varför_ jag ville gifta mig med Mattias! *fnissar* Han hade så fina parkeringsgarage till sina leksaksbilar - och så många fler bilar än vad jag hade, så det var anledningen. :D

    Precis så ja! Jäkla Volvoskrälle! *muttrar*

    Mja, jag sa ju kanske! ;P

    SvaraRadera