22.1.09

Med ett ord

Hos Maria hittade jag den här listan, och eftersom jag är så tråkigt gnällig idag försöker jag jämna ut det med en liten lista. :D

När du svarar, kom ihåg att du bara får använda ETT ord som svar. Bara ett! Det är inte så lätt som det verkar!



1. Var är din mobiltelefon? Bokhyllan

2. Var är din äkta hälft? Soffan

3. Ditt hår? Otvättat

4. Din mamma? Effektiv

5. Din pappa? Händig

6. Det bästa du vet? Huliganbarnen

7. Din dröm inatt? Bortglömd

8. Din dröm/ditt mål? Odefinierad

9. Rummet du är i? Småstökigt

10. Din hobby? Fotografering

11. Din skräck? Olycka

12. Var vill du vara om 6 år? Tillsammans

13. Var var du igår kväll? Hemma

14. Vad du inte är? Frisk

15. En sak du önskar dig? Boktrave

16. Var du växte upp? Ängsgatan

19. Det sista du gjorde? Hostade

20. Dina kläder? Pyamas

21. Din TV? På

22. Ditt/dina husdjur? Katter

23. Din dator? Japp!

24. Ditt humör? Ynkligt

25. Saknar någon? Jo

26. Din bil? Nej

27. Något du inte har på dig? Strumpor

28. Favoritaffär? Bokhandel

29. Din sommar? Härlig

30. Älskar någon? Japp!

31. Favoritfärg? Grön

32. När skrattade du senast? Förut

33. När grät du senast? Härromdagen

6 kommentarer:

  1. Anonym22.1.09

    Den här ska jag sno! =D
    Synd att du missade seminariet... =( Får du också skriva en sammanställning om det nu...?

    SvaraRadera
  2. Mona: Ja, sammanställning blir det. :( *gnäller* Så du får väldans gärna mejla det du pratade om. Ska efterlysa hela klassens. *jippii* Paniken växer ju längre efter jag kommer med orden - men inget fastnar när jag har feber och ont överallt. OCH har två uttråkade sjuklingar dessutom.

    SvaraRadera
  3. Anonym23.1.09

    Jag har det inte heller så väldans lätt (förutom att jag lyckligtvis var med på seminariet) för jag har båda barnen hemma idag (L för att hon fortfarande är krasslo och E för att jag helt enkelt inte känner för att ha honom på dagis...) och hela helgen är R borta på kickoff.... jag tänkte skaffa litet uppåttjack och plugga som en galning på nätterna.... eller nåt... =D
    Ska maila... eller, se tilla tt nån annan gör det! =D

    SvaraRadera
  4. Då kan vi gnälla ihop. ;) Fördelen med det hela är väl att jag tycker att orden är illans kul - annars hade det varit BARA en plåga. ^^

    Om jag minns rätt hade Ewa räknat ut det där antalet ord/dag utan helger - inte för att jag kan hoppa över att plugga på helgen om jag ska lära mig något, men det ger några extra dagar i alla fall. :)

    Hittar du något bra uppåttjack som även tar bort flunsa kan du kanske mejla över lite... ;D

    SvaraRadera
  5. Anonym23.1.09

    Märker du att jag kommenterar, även om det inte är i ditt senaste inlägg?

    Jo, orden är vansinnigt kul - tills man har gallrat fram de envisa som helt enkelt VÄGRAR sätta sig...! Liksom, hur svårt kan det vara att minnas "antiflogistikum"...!?!??

    SvaraRadera
  6. Japp, det märker jag. :) Jag har stenkoll hela tiden, förutom när jag är förvirrad. ;D

    Det där jäkla antiflogistikum VILL INTE fastna i min hjärna. Fråga mig inte varför men hos mig ploppar det upp ett antihistamin varenda gång, FAST jag VEEET att det är något helt annat. Tjihoo, haha!

    SvaraRadera