20.1.09

Mäh!

Har känt mig lite smått frusen idag. Nu när jag kom hem förstod jag varför - febertermometern visar på 38,5 (min normaltemp ligger på 36,3 så jag är liiite ynklig). Visar sig att morrdraken (Hannah 2½ år) har 40! Hon såg spindlar i taket, så hon mår inte tipptopp...

Kul jul - där rök 33 ord till (fast enligt de andra var det tydligen 28 ord per dag, 2 prefix och 2 suffix, men ändå).

Första föreläsningen i Anatomi och sjukdomslära var i alla fall intressant, så det ska bli en rolig men illans jobbig vår.

Eftersom jag är sådär lagom pigg idag kommer en gammal goding från 2002.

Kan ju berätta om när sonen var liten då... Jag var med min syster på IKEA för att köpa en Antilop barnstol. Som vanligt på IKEA är ju saker och ting omonterade, så sitsen och benen var för sig. Jag tog en plastsits först och sedan var det dags för benen. Tar tag i förpackningen... Nog för att jag inte är stålmannen men oj vad tung den var!!! Släääpar den till kassan och hade hur svårt som helst att försöka mackla upp den på bandet samtidigt som jag inom mig lite halvhypokondriskt börjar fundera på risken för framfall varpå kassörskan lite snällt säger "Men du det räcker med en förpackning ben". "Jaha???" sa jag - det var ju det jag plockat med mig ju?! Tjejen i kassan hade nu svårt att hålla sig allvarlig, men förklarade ändå snällt att det jag plockat med mig var förpackningen med en hel hög med "antilopben" så som de kom ifrån lagret, det räckte gott med en betydligt lättare plastförpackning som man skulle plocka ur lådan jag hade. Tur att man kan skratta åt sig själv i det läget - jag (och min syster) skrattade så vi grät - och personalen på IKEA fick nåt att garva åt med för den delen... Kan tänka mig att jag blev återberättad i fikarummet dagen efter. ^^

Mäh, nu ska jag sälla mig till min feberyrande dotter i sängen. Förhoppningsvis har hennes hallucinationspindlar somnat så jag slipper se dem krypa runt.

2 kommentarer:

  1. Anonym21.1.09

    Oh god, tyckte du verkligen att kursen var intressant? Jag tyckte den var bläää-trist...!!
    Jag hade inte så höga förhoppningar om att du skulle skriva igår, pga (Förlåt - p.g.a.!!) febern, men I am impressed...! =D

    SvaraRadera
  2. Japp, fast det kan kanske bero på att jag är hobbyhypokondriker. ;D

    SvaraRadera