26.1.09

Kartong

När jag bestämde mig för att göra små käcka kort med term på ena sidan och förklaring på andra införskaffade jag turkosa glada papper. Turkosa glada papper modell kartong. Nu ångrar jag mig lite - okej, jag kan inte lyckas se facit igenom mina kort, men GAH vad det är tjorvigt att klippa i!

Wille funderar över vad jag ska ha dem till. Enligt honom behöver jag inte korten typ. Eftersom jag skrivit dem så tycker han att jag kan allt redan. Tack för peppningen grabben, men riktigt så bra minne har jag tyvärr inte.

Just nu väntar jag på att han ska städa färdigt sin kuddkoja (soffkuddarna används flitigt till kojor) så vi kan sätta oss i soffan och mumsa glass. :D

Jag bad maken köra förbi Lidl före jul när de sålde illans smarrig glass. De hade 3 olika sorters julglass. Granar doppade i choklad med marsipanglass i, Äppelglass med lite kaksmulor och kanel på och kanelglass modell stjärnor med äppelsorbet i mitten. Urgoda!!! Vi ska festa på äppelvarianten. Wille får piller så hans laktoskänsliga mage inte får spatt.

Nu glassdags! :P

5 kommentarer:

  1. Anonym26.1.09

    Men hur kartongiga papper har du egentligen din stackare!? Fast de är ju fina... du får tänka på det...! =)
    Vilka vansinnigt goda glassar du beskrev! Speciellt den med kaksmulor - sånt är ju gott på ALLT!!

    SvaraRadera
  2. Tjockaste som fanns i affären. *suckar över hur osmart det var att välja dem*

    Fina är de - du får se och provkänna i morgon! :D

    Glassarna är vansinnigt goda (även om jag ser att jag blandat in versaler mitt i beskrivningen :O - får skylla på glassabstinens). Säga vad man vill om Lidl, men god glass säljer de! *nickar*

    SvaraRadera
  3. Anonym27.1.09

    investera i en liten skärmaskin från claes Olsson, den tuggar igenom det mesta o om du sedan inte kan hitta nån användning för den får du väl sätta ut den på tradera. det är annars rätt bekvämt för att beskära foton

    SvaraRadera
  4. Jag får nog göra det. *trött i klipphanden* ;P

    SvaraRadera
  5. Anonym27.1.09

    Åh gudars vad glassarna lät goda! Jag är ju en sucker på sorbet. Annars hade jag lätt kunnat käka upp dina äppel/kanelglassar.

    SvaraRadera