2.4.09

Nästa sjukling

Så ringde de från förskolan. Hängig Mårra som bara satt. Mårran fick gå till förskolan idag trots att Wille var hemma - för jag tänkte att jag ju kan göra skoljobb med en Wille hemma. Däremot svårt med en Mårra.

Alltså har maken bilstolen och sulkyn - ja den ligger i bagaget på den bilen med. Typiskt! Vad göra? Kändes inte helt bra att släpa ut Wille med huvudvärk heller - så han fick en lapp med mitt mobilnummer och en telefon. Själv fick jag ta stora (tunga) vagnen och rusa för att hämta Mårran.

Mårran hade uppenbarligen feber, stackarn. Hon kurade ihop sig i vagnen - så gott man nu kan kura ihop sig i en vagn som är något för liten - och sa att hon tänkte sova.

Wille var jätteduktig. Han ringde bara EN gång (5 minuter efter att jag gått hemifrån, haha) och undrade om jag kom hem snart. Resten av de 20 minuter han var hemma hade han klarat finfint. Min stooora kille.

Vi blir hemma alla tre i morgon. Är de sjuka efter helgen får maken ta över - jag måste praktika. Tyfiskt!

6 kommentarer:

  1. Åh, verkligen tyfiskt...! Själv har jag anammat mitt tänk-inte-på-det-så-drabbas-vi-inte-tänk på alla sjukor, inte bara den där sjukan Vi Inte Nämner Vid Namn...

    Ska vara hemma imorgon och jättedokumentera! Hej och hå! =D

    Krya på kidsen!

    SvaraRadera
  2. Anonym2.4.09

    Nej men stackare!
    Vad duktig liten kille du har! Så gulligt att han ringde efter fem minuter. Han tyckte väl att det hade gått hur lång tid som helst då. Så gulligt!
    Hoppas att de friskar på sig snart!

    SvaraRadera
  3. Ja han tyckte nog det. Gullunge! :D

    Jag tyckte han kunde testa att vara själv den korta stunden, han börjar ju bli stor och hans mamma är så illans harig i vanliga fall, haha.

    SvaraRadera
  4. Trist med sjuklingar ju! Hoppas helgen blir någorlunda bra i alla fall. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Anonym3.4.09

    Hur gamla är Mårran och Wille?

    SvaraRadera
  6. Wille blir 7 i morgon - Mårran blir 3 den 23e. :)

    SvaraRadera